Vormings-, Trainings- en Opleidingsaanbod van het Sterpunt Inclusief Ondernemen
Het VTO-aanbod is enkel toegankelijk voor leden.

Schrijf u in voor één van de geplande opleidingen door de opleidingspagina open te klikken en daar naast het toepasselijke tarief op 'Inschrijven' te klikken.
Heeft u interesse in één van onze opleidingen waar op dit moment geen sessies voor gepland staan? Schrijf u dan in op de wachtlijst! Wij contacteren u van zodra de opleiding opnieuw doorgaat.


Sterpunt Inclusief Ondernemen vzw, Overwale 5 bus 5, 9000 GENT | tel. 09 220 84 31 |
vto@dewerkplekarchitecten.be | www.dewerkplekarchitecten.be | BE15 0682 1594 1730 | Foto: S. ter Burg

Feedback geven en ontvangen (wachtlijst)


Inhoud

Feedback geven en ontvangen: het kan zo goed doen of je kan er veel van leren, maar we doen het zo weinig en dikwijls verkeerd. Gemiste kansen bij de vleet terwijl het de samenwerking zoveel kan verbeteren.

Voor coaches of begeleiders is feedback geven nochtans een ideale manier om mensen te motiveren. Door op een juiste manier positieve feedback te geven, stimuleer je mensen tot meer. Door op een juiste manier negatieve feedback te geven, stuur je relatief gemakkelijk medewerkers of collega’s bij. Ook het juiste moment is even belangrijk.

Feedback ontvangen gebeurt soms zodanig stuntelig dat de persoon die feedback geeft er dan maar mee ophoudt. Correct omgaan met zowel positieve als negatieve feedback, is evenzeer een kunst. Dit alles kan je gemakkelijk leren.

Programma (1 dag)

  • Wat is feedback?
  • Voordelen  (nadelen van het geven van feedback)
  • Positieve feedback: wat doet het met een medewerker, met de leidinggevende?
  • Negatieve feedback: wat doet het met een medewerker, met de leidinggevende?
  • Enkele voorbeelden uit eigen praktijk van positieve feedback
  • Voorbeelden van negatieve feedback uit eigen praktijk
  • 3 soorten feedback:
    • open feedback
    • positieve feedback
    • corrigerende feedback: stellend of luisterend
  • Het Johari-venster: zelfreflectie invullijst en verklaring
  • Hoe en wanneer geef ik op een correcte manier positieve feedback:
    • verbaal en non-verbaal
    • wat verwacht je als reactie van de andere?
  • Hoe tolerant ben je?
    • hoe en wanneer geef je op een correcte manier negatieve feedback?
    • verschil tussen luisterend en stellend
  • Feedback ontvangen: goed gegeven feedback kan door een ‘rare’ ontvangst toch nog voor wrevel zorgen.
  • Valkuilen 
  • Hoe moet het dan wel?
  • 7 principes uit eigen praktijk van correcte feedback.
  • Oefeningen uit eigen praktijk met video-opname.

Elke deelnemer noteert voor zichzelf minstens 1 situatie waarin hij/zij in de toekomst wel en op een correcte manier feedback zal geven.

Begeleiding

Norbert De Gussem van De Gussem Training & Consulting, een opleidingsbedrijf dat bekend is omwille van zijn op de praktijkgerichte interactieve aanpak.

Praktische info

  • Per organisatie kunnen maximum 3 deelnemers inschrijven.
  • Sterpunt Inclusief Ondernemen voorziet een broodjeslunch over de middag.
  • Deelnemers kunnen tot 2 maanden na de training gratis een beroep doen op de trainer via telefoon of mail voor cursus gerelateerde vragen.


Geïnteresseerd? Schrijf u nu in op de wachtlijst!

Momenteel is er geen cursus gepland, maar aarzel niet om u in te schrijven op de wachtlijst als uw interesse heeft in deze opleiding. Wanneer voldoende personen op de wachtlijst staan plant Sterpunt Inclusief Ondernemen een nieuwe sessie. Wij bezorgen u dan alle informatie. Uw inschrijving op de wachtlijst blijft één jaar geldig. Na deze periode nemen wij contact met u op met de vraag of er nog interesse is.







Terug naar overzicht